4. Příběh: The Stars of a Thief

Na oblohu byl vždy úžasný pohled v Sea of Thieves! Aha, ale teď bys mohl najít hvězdy, které na tebe mrkají i během dne. Tyto hvězdy by ti měly pomoci, když hledáš na nebi vodítka.

Krok 1: Začni Stars of a Thief Tall Tale

Tall Tale začneš na The North Star Seapostu. Tento seapost je domovem obchodníka Sudds – okouzlujíci, zvědavý, inteligentní a starý hvězdář, který se podělil o svojí vášeň pro hvězdy s Briggsy.

Mezi jeho různými mapama a nástrojema uvidíš Stars of a Thief knížku. Zahlasuj za Tall Tale a knížka se ti přidá k tvým mapám.

Sudds ti řekne o tom, jak pomohl Briggsy plout mořem za pomocí jeho vědomostí o hvězdách – znalosti získané částečně díky použití Enchanted Spyglass (očarovný dalekohled).

Ale Sudds nemá svůj dalekohled, naštěstí existuje ještě jeden kousek. Vypadá to tak, že Sudds dal Briggsy jeden z jeho dalekohledů – ale pro bezpečné uschování byl pohřben, pokud by ho Briggsy ještě někdy potřebovala.

Sudds je poněkud deprimovaný myšlenkou na to, že jeho ubohý dalekohled už nikdy neuvidí hvězdy. V naději, že dalekohled najdeš a vrátíš ho, ti Sudds poskytne své poznámky, které by tě mohly zavést k místu, kde je zakopán.

Na oplátku za tvou ochotu najít tento dalekohled, Suddsovi poznámky ti prozradí o něco víc, než kde se nachází dalekohled. Jeho poznámky tě také dovedou k dalšímu kamenu do artefaktu Shroudbereaker – začneš hledaním dvou Star Jewels (Hvězdné Klenoty).

Otevři knížku, kterou jsi dostal a vydej se na ostrov, který skrývá očarovaný dalekohled!

Krok 2: Najdi Enchanted Spyglass

První stránka v Suddsově knížce tě nasměruje k místu kde najdeš nový a spíše speciální dalekohled.
Namísto uvedení jména ostrovu, Sudds tě ve svých poznámkách navede k ostrovu pomocí hvězd.

V závislosti na stránkách budeš nasměrován buď na Rum Runner Isle, nebo Twin Groves. Jakmile se ocitneš na příslušném ostrově, vykopeš starou Ancient Chestu, ve které je právě Enchanted Spyglass.

Enchanted Spyglass na ostrově Rum Runner Isle

Budeš vědět že máš jít na Rum Runner Isle pokud uvidíš tenhle text:

“Face north star, see island, buried by a solitary hanging
lantern. Dig by lantern on island to find notes and telescope.”
(Čelem k severní hvězdě, uvidíš ostrov, zakopaný pod osaměle zavěšenou svítilnou.
Kopej pod svítilnou, najdeš poznámky a dalekohled.)

Vzhledem k tomu, že ostrov Rum Runner Isle je poměrně malý, pravděpodobně lucernu spatříš poměrně rychle. Pokud chceš získat představu o tom, kde budeš muset kopat před příjezdem, klikni na obrázek níže pro přiblížení.

The Enchanted Spyglass na ostrově Twin Groves

Budeš vědět že tvým osudem je jít na Twin Groves pokud přečteš tento úryvek z knížky:

“My back to the north star, saw an island where we parted
not far from here. One small island made of two.”

(Hřbetem k severní hvězdě, vidím ostrov, který není
odsud daleko. Jeden malý ostrov ze dvou.)

Na Twin Groves jsou na severní straně ostrova dvě velké skály. Kopej mezi těmito dvěma kameny, aby jsi našel tento poměrně speciální dalekohled.

Když najdeš Enchanted Spyglass, odemkne se ti Heavenly View komendace.

Krok 3: Najdi Hvězdné Klenoty

Jak používat Enchanted Spyglass

Souhvězdí v Sea of Thieves se dost liší od těch, které jsou za mlhou.

Aye, podle kánonu, se po průchodu mlhou do Sea of Thieves změní souhvězdí.

Enchanted Spyglass ti umožní vidět tyto souhvězdí. Svůj Enchanted Spyglass najdeš mezi svýma mapama. Vem ho do ruky a podívej se na nebe!

Nyní pomalu skenuj nebe. Pokud uvidíš shluk hvězd, který se zdá být o něco jasnější než zbytek, chvíli na něj zamiř. Brzy uslyšíš nebeský zvuk, protože dalekohled vyvolá příběh který je spojený s jménem souhvězdí.

Skrz Očarovaný Dalekohled-
Souhvězdí je viditelné ve dne i v noci.

Jak vyřešit Stars of Thief příběh a hádanky

Možná jsi si všiml, že Sudds má docela zvláštní způsob mluvení, zejména sám pro sebe. Bohužel, jeho poznámky se neliší – jsou často ve formě příběhů.

Ve své knize Tall Tale najdete dvě povídky – každá s jednotlivými nadpisy na titulní stránce. Po těchto dvou příbězích bude vždy následovat stránka s názvem „An Elusive Story“ (Nepolapitelný příběh). Každý příběh je zaměřený na to, jak se dokážeš orientovat jen za pomocí hvězd.

Ano, Sudds se naviguje přes tento svět jen za pomocí hvězd. Jeho poznámky tedy předpokládají důvěrnou znalost jeho přátel na obloze. Pirát, který se moc s těmito „přáteli“ na obloze nezná, to může pokládat jako hádanky, či šifry.

Naštěstí, poznámky od Suddse tě dobře seznámí s terénem. Otevři svou knihu Tall Tale. Najdeš v ní několik stránek s kresbami souhvězdí ze Sea of Thieves.

Obrázek každého souhvězdí je doprovázen trochou příběhu. Tyto příběhy ti poslouží jako klíč pro hádanky od Suddse.

Pokud se chceš pokusit vyřešit příběhy sám, musíš nejprve zjistit o jakém souhvězdí se v knize baví.

Potom – s použitím Očarovaného dalekohledu – musíš najít toto souhvězdí na obloze aby jsi mohl určit na jakou světovou stranu se musíš vydat.

Jedním z klíčových bodů pro tuto Tall Tale při řešení příběhů a nalezení hvězdných klenotů je porozumění souhvězdím.

Každé souhvězdí reprezentuje jednu světovou stranu

Když tě příběh požádá, aby jsi se vydal k „tomu“ souhvězdí – místo toho aby musel pirát neustále přemýšlet nad tím, jestli pluje správně – prostě jeď tím, směrem, který souhvězdí představuje.

Pokud tě například příběh požádá, abyste jsi se vydal za souhvězdím „Šípu“, zamiř na SW od své aktuální polohy. Díky Rare Thief máme tady velmi užitečnou infografickou mapu se všemi souhvězdími.

Dole jsme také vypsali odpovídající směr pro každé souhvězdí – jsou seřazeny podle abecedy.

  • Šíp = South West
  • Medvěd = South by South West
  • Divočák = North East
  • Člun = West
  • Krab = East by South East
  • Orel = North West
  • Peří = South by South East
  • Ryba = East by North East
  • Oheň = West by South West
  • Kraken = North
  • Královna = North by North East
  • Skarab = South East
  • Žralok = South
  • Had = West by North West
  • Želva = North by North West
  • Bojovník = East

Níže jsou uvedeny možné příběhy, které budete možná muset dokončit, pomocí těchto směrů.

Možné příběhy pro dokončení kroku 3

Great Eagle Landing

Na Lonely Isle použij svůj dalekohled a najdi souhvězdí ukázané v knize. Následuj ho až na Lone Cove.

Když dorazíš na Lone Cove, tak se postav tak aby se souhvězdí orla zdálo posazeno na vrcholu velké středové skály.

Aby jsi toho „orla“ dokonale posadil, postav se na SE od hlavní skály a podívej se na NW. Udělej pár kroků sem-tam a tam-sem, dokud to nebude správně.

Jestliže orel sedí, měl by jsi stát u plotu při neoznačeném hrobu. Kopni pod sebe a zmocni se Hvězdného Drahokamu! (Star Jewel)

The Man Who Lost His Gem

Tento příběh tě zavede na Mermaid’s Hideaway. Až budeš na Mermaid’s Hideaway, jeď do jezírka uvnitř ostrova, ponoř se do podvodní jeskyně a pak odboč doleva. Hvězdný klenot najdeš na vrcholu sloupu v hlavní podvodní jeskynní místnosti.

A Hunt

Z Kraken Watchtower směřuj na S-SE (souhvězdí Pírko) na ostrov Shipwreck Bay.
Z Shipwreck Bay jeď na SW (Šíp) na Reaper’s Hideout (formálně nezmapovaný ostrov) na J12.

Jeď na S stranu Reaper’s Hideoutu a ponoř se opravdu hluboko. Najdeš hlubokou rokli. Postupuj roklinou na E a najdeš krakenovu kostru. Hvězdný klenot by měl být potopen poblíž čelistí.

Lost an Eye

Budeš doveden do Shark Bait Cove aby jsi získal tento Hvězdný Drahokam. Nachází se ve středu ostrova pod vodou. Vydej se na N stranu hlavní sochy a najdeš drahokam. Bude v malém tunelu těsně pod sochou žraloka.

The Patient One

„Nejstarší stvoření v moři, schoval kámen tam kde jen on vidí, v břiše velkého jižního ostrova, pozoruje to skrz díru na obloze.“

Hvězdný klenot je blízko ztroskotané lodi na Thieves‘ Haven. Vrak se nachází na spodní úrovni ostrova, blízko vody. Možná ještě nápadněji: ztroskotaná loď je pod velkou dírou na ostrově.

Kopni s lopatou mezi táborák a vrak lodi, tady je zakopaný Hvézdný klenot.

Battle in the Heavens

Z Crook’s Hollow směřuj na S (Shark) až na Cutlass Cay. Z Cutlass Cay cestuj SE (Skarab) na Mutineer Rock. Hvězdný klenot se nachází mezi čtyřmi velkými kameny na W straně ostrova.

Sea Queen’s Promise

Sliby mořské královny tě zavedou na ostrov posledních slov (Isle of Last Words). Hvězdný klenot se třpytí pod vodou na W straně ostrova.

They Were Voyagers

Discovery Ridge bude tvá finální destinace. Jeď na špičku ostrova na W a hledej Hvězdný klenot. Zdá se, že se potopil těsně u pobřeží na NW straně ostrova.

Snake’s Deception

Když se z Crescent Isle, tak tě to navádí na ten nejmenší ostrov. Pro tento hvězdný klenot musíš plout na malý ostrov jménem Rapier Cay. Vzhledem k velikosti ostrova by nemělo být těžké ho najít. Nachází se na SE konci ostrova.

Krok 4: Probuzení starodávné sochy

Poslední stránka, kterou by jsi měl mít ve své knížce, ti řekne, kam musíš umístit Hvězdné klenoty. Pokud jsi zkušený mořský vlk, už polohu znáš. Zamiř na N13.

Vstup do podvodní jeskyně, aby jsi umístili Hvězdné klenoty do staré sochy. Ponoř se pod vodou na W od červené rostliny uprostřed nezmapovaného ostrova. Zde uvidíš tunel, který vede do jeskyně.

V jeskyni uvidíš velkou sochu – vlož do ní své klenoty.

Krok 5: Najdi Ancient Vault

Umístění hvězdných klenotů do sochy odhalí totem. Totem označuje, kam budeš muset jít dál.

  • Boar Totem – Devil’s Ridge
  • Crab Totem – Uncharted Island at N13
  • Moon Totem – Crescent Isle
  • Scarab Totem – Crook’s Hollow
  • Snake Totem – Mermaid’s Hideaway
  • Shark Totem – Kraken’s Fall

Tady jsou nejaké extra poznámky o Ancient Statue, kterou musíš vzít. Tyto poznámky obsahují řešení k puzzlu, který se chystáš vyřešit.

V závislosti na tom, který totem se spawnul, jdi ke svému stolu s mapou a pluj směrem k ostrovu.

Šest výše zmíněných ostrovů má v sobě ukryté Ancient Vaulty. Tyto starobylé trezory lze otevřít pouze umístěním příslušného totemu do zámku u dveří trezoru. Níže jsou místa, kde jsou dveře k vaultu – a odpovídající zámky – pro každý z výše uvedených ostrovů:

Ancient Vault on Devil’s Ridge

Naštestí, tenhle Vault je docela lehký najít. Ancient Vault je na SouthEast plaži. Hledej na kamenech malby divočáků. Zámek je na levé straňe.

Ancient Vault on the Uncharted Island at N13

Tenhle Vault je docela dobře skrytý. Budeš k němu muset doplavat! Pamatuješ na tu červenou kytku, o který jsme se dříve bavili? Je na West straně ostrova.
Ponoř se vedle kytky pod vodu a měl bys vidět podvodní tunel. Vplav do něj. Když se vynoříš na druhé straně, tak se ocitneš v podvodní jeskyni.
Porozhlídni se kolem a najdi pracovní stůl. Za stolem na zadní stěně – tam musíš položit svůj Crab Totem.

Ancient Vault on Crescent Isle

Crescent Isle má dvě jeskyně, jednu na North a druhou na South. Obě vedou do podzemí ale Vault je v jeskyni na North.
Pokud tedy vstoupíš do prostřední jeskyně ostrova z East a zahneš doprava, tak vstoupíš do North jeskyně. Když už si v jeskyni otoč se znova (čelem na East). Tu najdeš místo, kde musíš položit svůj Moon Totem.

Ancient Vault on Crook’s Hollow

Tenhle Vault je velmi lehké najít, protože je u nejvíce ikonického místa na ostrově: u vodopádu. Vault je v South jeskyni za závojem vodopádu.
Hledej na South stěnách malby Scarabů. Pokud se díváš na vodopád zevnitř jeskyně, tak budou napravo.

Ancient Vault on Mermaid’s Hideaway

Tenhle Vault je také relativně lehké najít. Běž na NorthWest stranu ostrova. Najdeš místo pro svůj Snake Totem pod – a trochu za kamenným obloukem na West straně. Po umístění Snake Totemu se trezor otevře na East straně.

Ancient Vault on Kraken’s Fall

Na ostrově Kraken’s Fall se Vault nachází pod hlavním převisem na North straně. Hledej na stěnách malby žraloků.
Tak jako je klenba nápadná, tak místo pro Shark Totem je nenápadné. Aby si otevřel Vault, musíš totem položit mezi pár nepopsatelných kamenů na pláži.

Po vložení Hvězdných klenotů do sochy se ti odemkne komendace Eyes Filled with Stars.

Krok 6: Vyřeš Ancient Vault puzzle

Vstoupil jsi do vaultu, jen proto, aby jsi nenašel žádný poklad! Ah, ano, Briggsy je velmi opatrná, přidala další vrstvu ochrany.

Možná z nedůvěry, z důvěry v Suddse nebo nějaká kombinace obou – Briggsy si pravděpodobně myslela, že jen ona a Sudds budou znát tajemství hvězd. Tato tajemství by byla jediným způsobem, jak dešifrovat kód, který Briggsy zanechala i se starou sochou.

Ah, ale Suddsove poznámky zradili tato malá tajemství – tajemství, která můžeš použít k vyřešení Briggsyních malých hádanek. Zde je návod, jak…

Aktivace Vaultu – jakmile budeš opravdu připraven

Při vstupu do starobylého trezoru by jsi měl vidět místnost s oltářem a za ním čtyři velké kamenné sloupy. Zapálení čtyř podstavců v rozích oltáře spustí hádanku.

Ale ještě je nezapaluj!

Jakmile zapálíš všechny podstavce, trezor se začne naplňovat vodou. Pokud se voda dostane příliš vysoko, můžeš se nečekaně utopit.

Pokud se utopíš před dokončením puzzlu, budeš nucen restartovat celý Tall Tale a začít od začátku!

Takže než zvedneš lucernu, měj připravené řešení.

Dešifrování Ancient Vault hádanky

Na poslední straně knihy je nevyřešený příběh, který se skládá ze dvou odstavců. Tyto dva odstavce obsahují řešení hádanky.

Budeme používat prvních několik stránek, které obsahují souhvězdí a popisují každé z nich. Odstavce na poslední stránce odkazují na souhvězdí z prvních stránek.

Například v nevyřešeném příběhu níže uvidíte zmínku o „Old Mother’s spy“. Na prvních stránkách Suddsových poznámek se dozvíte, že „Old Mother’s spy“ je žralok s jedním okem.

Jak zadat řešení do Vaultu?

Chceš-li nastavit kombinaci, otoč středním blokem v každém sloupku tak, aby odpovídal symbolu ve verších (verše v knížce).

Počínaje sloupem nejvíce vlevo, budeš rotovat bloky tak, aby odpovídaly symbolu uvedenému v první větě. Přejděte doprava k dalšímu sloupku a otočte bloky tak, aby odpovídaly symbolu uvedenému ve druhé větě. Pokračujte, dokud nedokončíte každý ze čtyř sloupů.

Na hlavním oltáři trezoru je vepředu knoflík (ten, který začal svítit). Po dokončení sekvence je třeba stisknout toto tlačítko pro potvrzení kombinace a přejít na další odstavec.

Nevyřešené příběhy a jejich řešení

Níže jsou uvedeny příklady možných nevyřešených hádanek příběhů, se kterými se můžeš setkat, a řešení trezoru, která budeš potřebovat pro otáčení bloků.

Pro snazší vysvětlení je budeme označovat jako sekvence A, B, C atd. Číslo označuje, zda se jedná o první nebo druhý odstavec.

Možný nevyřešený příběh Vaultu – A

Sekvence A1:

Sekvence A2:

Možný nevyřešený příběh Vaultu – B

Sekvence B1:

Sekvence B2:

Možný nevyřešený příběh Vaultu – C

Sekvence C1:

Sekvence C2:

Možný nevyřešený příběh Vaultu – D

Sekvence D1:

Sekvence D2:

Možný nevyřešený příběh Vaultu – E

Sekvence E1:

Sekvence E2:

Možný nevyřešený příběh Vaultu – F

Sekvence F1:

Sekvence F2:

Bez ohledu na to, kterou sekvenční dvojici jsi náhodou dostal, po správném zadání obou sekvencí vyřešíš puzzle Ancient Vaultu! Nyní se odhalí Shroudbreaker Stone… Čapni kámen a zpět na loď!

Krok 7: Vrať kámen Shroudbreakera

S kamenem Shroudbreakera v ruce se vydej zpět na North Star Seapost. Sudds netrpělivě čeká na tvůj návrat s jeho poznámkami – a doufajíc, že i s jeho Očarovaným dalekohledem.

Vrať věci Suddsovy. Sudds vděčně a s radostí souhlasí a zajistí, že se kámen dostane k Mysterious Strangerovy.

Po odevzdaní kamenu se ti odemkne komendace Stone of the Heavens.
A dokončení téhle Tall Tale odemkne komendaci Stars of a Thief.

Shroudbreaker je nyní o něco silnější!

Lokace Deníků

Ke 100% splnění této Tall Tale a získání Goldhoarder Curse samozřejmě potřebuješ přečíst všech 5 deníků. Připravili jsme ti návod, kde je najít!