Konec Aliancí
V tomto článku chceme sdělit s naprostou transparentností, co se momentálně děje s Aliančníma serverama a jak nás to ovlivní. Článek je poměrně dlouhý, ale rozhodně stojí za přečtení, pokud se aspoň trošku zajímáte o aliance.
Aliance v číslech
Když jsme v roce 2020 převzali Discord Sea of Thieves CZ/SK pod naše vedení, nevěřili jsme, že se dostaneme tam, kde jsme. Už dosahujeme 7 tisíc pirátů, téměř 2 tisíce z nich jsou verifikovaní. Velké díky vkládáme právě aliancím, které jsme ty 3 roky každou sobotu pořádali. Čekárnou se nám prohnalo přes 1500 unikátních hráčů. Z toho se podařilo hopnout stovky serverů, které zajistili spoustu hodin zábavy a výdělku pirátům naší komunity. Vznikla spousta přátelství, nových posádek, které se právě tam poznali. Právě díky Aliancím se nám též dařilo udržet si přes 40 boostů na Discordu, což je absolutně neuvěřitelné. Aliance se též zavděčili za nějaké rekordy. Například dne 25.3.2023 jsme zachytili nejvíc lidí ve Voice kanálech na serveru (124 pár sekund po screenshotu).

Občas se nám hopování nepovedlo, někdy nám zase někdo překazil pár serverů. Tyto útoky vedly k tomu, že jsme zase o něco posunuli zabezpečení aliancí a discordu celkově. Proto jsme udělili roli brigged přes 50 unikátním Discord účtům, z toho několik permanentních.
Úspěšně jsme zaškolili několik officerů k tomu, aby hopování probíhalo co nejsnadněji a zážitek byl co nejlepší. Od začátků fungování čekárny se chování lidí změnilo neskutečným způsobem. Žádní uřvanci, lidi si pomáhají a uvědomují si, že po těch hodinách hopování z toho začne bolet hlava.
Vytvořili jsme hned několik botů, kteří nám měli pomoc automatizovat celý proces aliancí. Ať už od docházkového bota, či automatického otvírání čekárny.

Proč je teď nemožné hopnout alianci?
Bohužel Aliance vždy byla taková šedá zóna toho, co je povolené a není. Rare se vyjádřil k tématu aliancí, že je neřeší a neberou to jako glitch (Bannable offense). Tudíž jsme jako spousta dalších komunit měli zelenou, co se týče pořádání. Už pár měsíců dozadu jsme si začali všímat, že Rare začíná měnit něco ohledně Matchmakingu, což se projevilo na počtu lodí na serveru. Po Hourglass updatu jsme si též začali všímat, že se servery začínají chovat jinak, protože je více serverů, kde není plný počet lodí. Aliance fungují na způsobu, kdy je takový nápor na servery, že se zaplní ty prázdnější a dojde to do bodu, kdy se založí nový server, kde pomocí fronty se zaplní námi ty lodě. Bohužel hourglass PVP zanechává spousty serverů prázdnými a nejde to moc.

Zde je screenshot zprávy majite SoT Fleet Creator Discord serveru (Software, který zjištuje IP serveru, na který se připojíte a porovnává ho s ostatními, zda jste se hopnuli), který se k danému tématu vyjádřil, že cítí aktivní snahu Rare o znemožnění Aliančních serverů.
Ostatní komunity pociťují stejné problémy, některé už Aliance zrušili celkově a některé je ani nezačali dělat. Největší alianční server Requiem, který byl v minulosti odebrán z Affiliate Alliance kvůli placeným vstupům na jejich Aliance je provozuje do dnes, ale bez hopování. Pouze přebírají servery různými prostředky. Bohužel tento způsob je pro nás nemožný, jelikož nemáme dostatek lidí a času na to, aby se takhle aliance vytvořila. Requiem své lidi dokáže platit a proto jsou v tomto úspěšní.
(Dočasný) Konec Aliancí u nás
Po 3 letech pravidelné pořádání jsme posledních pár týdnů narazili na problém, kdy nebylo možné hopnout ani jeden server. Po větší investigaci v ostatních komunitách jsme došli k tomu, že to Rare konečně dokázal a zabránil hopování plného serveru. Tohle pro nás znamená, že nedokážeme hopnout jediný server na Alianci a protože si vážíme vašeho i našeho času, rozhodli jsme se, že aliance dočasně uložíme k ledu. Bylo to pro nás velmi náročné rozhodnutí, protože jak už jsme zmínili, Aliance jsou velké lákadlo našeho serveru.
Metoda hopování serverů byla stejně stará, jako ta hra. V ostatních hrách by už dávno byla ošetřená, ale Rare nám nechával tyto dveře otevřené. Momentálně můžeme doufat, že staré rčení „Když se jedny dveře štěstí zavřou, otevřou se jiné“ platí a časem se najde nějaká další možnost, jak provozovat aliance, aby nám to mohlo zase fungovat.
Doufáme, že chápete naše rozhodnutí a i nadále budete aktivní součástí naší komunity, dokud se zase neotevřou dveře čekárny. Pokusíme se mezitím organizovat jiné eventy, které nebudou potřebovat hopnutí serveru. Například TDM, které jde pořádat na private serverech.
Zároveň ponecháváme komukoliv možnost, aby se pokusil o hopnutí aliance na vlastní pěst. V případě zájmu nám stačí napsat na Sea of Thieves CZ/SK Support bota a my vám otevřeme alianční místnosti.
Poděkování na závěr
Já, Kibubek, bych rád poděkoval všem, kteří za ty roky se vystřídali v týmu Sea of Thieves CZ/SK či jsou tu doteď. Velké díky patří též Shikamimu, který si jako Stranger na sebe vzal celou organizaci Aliancí a zaštitoval to velkou část celého projektu. Od dob, kdy v čekárně bylo jen pár lidí nebo když jich tam bylo přes 90 jsme se neskutečně posunuli jako tým. Bylo potřeba hrozně moc spolupráce a stráveného času, který do toho náš tým obětoval. Ještě jednou velké díky všem, kteří se podíleli na organizaci.
Taky bych rád věnoval díky všem, kteří jste aktivně na aliance chodili a měli zájem o jejich fungování, nebo jen v hospodě nasměrovali neverifikovaného piráta na to, jak se verifikovat.
Je to konec jedné velké éry naší komunity a veliký milník, který doufáme nebude moc veliká překážka v naší cestě nadále. Aktivně se posnažíme najít jiné způsoby jak zajistit zase alianční servery.
Díky a snad někdy zase v sobotu 14:30 v čekárně,
Kibubek & Sea of Thieves CZ/SK tým